2015. augusztus 27., csütörtök

#Kritika - Bárcsak [One Direction ff]

Sziasztok!
Megérkeztem az első kritikámmal is. Amit írok, azzal nem akarok senkit sem megbántani, csak a véleményemet mondom el és a javaslataimat. Ezért, ha valaki nem bírja a kritikát, csak a jó pofizást kedveli, akkor nem én vagyok az Ő embere. Természetesen nem fogalmazok durván és bántón, nincs mitől tartani! :)

A kinézet:  Nekem alapvetően tetszik. A fejléc meglepett, hogy az alapja egy tükrözött (?) kép, viszont elsőre fel sem tűnt, hogy őszinte legyek. Pontosabban nem is csak fejléc funkciója van, hiszen ez is a háttere az egész blognak, úgyhogy tartogat meglepetéseket. A koncepció is jó, de az én ízlésemnek kicsit fura, hogy a karakterek úgymond élesen vannak kivágva, na meg, hogy a négyből kettő kékes árnyalatban pompázik, a két fiú pedig színes, de embere válogatja. Nem tudom, hogy csak az én gépemen (laptop) ilyen a design vagy úgy általában is baloldalra van igazítva, úgyhogy ebbe nem kötök bele. Tetszik, hogy letisztult és nincsen túlbonyolítva semmi sem. Egy helyen megmaradt a kép körvonala, de ezt is csak úgy láttam meg, hogy nagyon bámultam, tehát nem zavaró. A betűtípus is odaillik, így teljes a kép. 
Annak nagyon örülök, hogy nem valami világos színt választottál a szöveghez, hanem kellemes meleg barnát (vagy talán inkább vöröses árnyalatot?). Ez nagyban megkönnyíti az olvasást és hosszú távon sem zavarja az ember szemét. A típusa is tetszik, de azt hiszem ez már nyilvánvalóvá vált.:) Ha jól látom, jobbra zárt a szöveg. Érdekes.
A modulokat tekintve vannak hibák. Nem is hibának mondanám, hanem egy nüansznyi kis dolognak. Furcsa (és számomra frusztráló), hogy az archívum legalul kapott helyet, mindentől távol csak ott van a lap alján. Eközben az oldalak menüpontban ott vannak a fejezetek szépen sorban, már csak ezért sem értem. Azt nem tudom, hogy a fülszövegnek miért kellett egy külön oldal, mert szerintem teljesen jól mutatna az Infó fölött, hogy ha az ember meglátja, azonnal lekösse. Mert maga a szöveg érdekes és arra biztat, hogy nézegessek tovább a blogon. A kép meg csak ráadás! 
A szereplők menüpontba is betévedtem és újból meglepődtem. Nekem nagyon tetszik ez a megoldás a képeket tekintve, de emellett hiányolok egy rövid kis ismertetőt, mint pl. ki kinek a kije. A történetből nyilván kiderülnek ezek, de ez talán egyszerűbb lenne, de lehet, hogy ez amolyan írói dolog. Így ugyanis izgalmasabb, hogy senkiről sem tudjuk kicsoda és ez is maradásra késztet. 
A trailer-hez csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy egyik szöveg részlet a másiknak mondd ellent. Legalábbis szerintem. Például: ,,De minden rosszban van valami jó... [...] Az élet azonban korántsem gondtalan, mint amilyennek látszik..." Szóval ez nekem kicsit furcsa volt, de ezen kívül szerintem teljesen jó. A dalválasztás is ügyes!

A történet: Elsőre úgy álltam hozzá, hogy ,,Ah, One Direction...megint." de aztán eszembe jutott, hogy nem kell nekem előítéletesnek lennem, úgyhogy hamar fölhagytam vele. Ebben pedig nagy segítségemre volt a fantasztikus írásmód! A prológus is tetszett és mint később megtudtam, a fejezetekből lett kivágva és ez egy jó nagy piros pont. Az ilyenek a gyengéim...bocsi. Ahogy szépen lassan olvastam, kezdett körvonalazódni bennem a sztori és a szereplők kilétére is fény derült, aminek nagyon örülök. Általában a blogoknál E/1-ben van írva az egész és egy idő után már unalmas, de itt egyáltalán nem zavart. Sőt! Így talán még izgalmasabb. 
Már maga a tény, hogy egy bölcsészhallgatóról van szó az első fejezet elején, érdekessé teszi az egészet. Szinte faltam a sorokat. Nagyon jól mutattad (vagyis mutattátok) be a két lányt és szellemes pillanatokkal is megajándékoztatok. Annak meg külön örülök, hogy úgy látom, nem olyan ,,sablon" történet, mint a legtöbb!! Egyetlen egy hibát találtam, ami nem egy eget rengető dolog, csak én vagyok néha talán túl szőrösszívű, ez pedig a következő: ,,...egy nagyobb volumenű ereszd el a hajamra, és Maddie úgy döntött, az ma van. Maddie úgy gondolja,...".Szerintem a második Maddie nem szükséges oda, esztétikai okoból, mert egyébként nyelvtanilag így is jó. Mást nem találtam. Sem elírást, sem szóismétléseket, aminek  nagyon örülök, mert kevés az igényes írás manapság. Őszinte leszek. Engem az első rész jobban lekötött, mint a második. Talán azért, mert még rengeteg új információt megtudtam, ráadásnak gyorsan történtek az események is. Na persze, lehet, az is közrejátszik, hogy már majdnem fél tizenkettő van éjszaka és az agyam viccesnek gondolja magát, amikor kikapcsol. Ettől függetlenül nagyon tetszik. Mivel még csak a prológus van fent és két fejezet, nem tudok nagyon sokat mondani erről, de gondolom megérted. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a folytatás. 

Összegezve: Nekem tetszett, attól függetlenül, hogy egy kis ellenszenvvel kezdtem hozzá, ami azonnal el is párolgott belőlem. :) A jövőben szerintem sokszor fogok benézni hozzátok, mert van egy olyan érzésem, hogy ez nem egy tipikus One Direction történet lesz...

Chibi.

3 megjegyzés:

  1. Drága Chibi:)
    Nagyon szépen köszönjük a gyors és alapos kritikát :) a tanácsokat mindig szem előtt fogjuk tartani.
    Örülünk, ha tetszett a blog, és nem találtad sablonosnak. :) jól esett olvasni róla.
    Még egyszer köszönjük: Gin

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés